Banery i reklamy 3D – jak to zrobić?

Banery na stronie powinny mieć kilka ustalonych zasad, dzięki którym pozyskamy klientów. Po pierwsze musi mieć zawsze te same wymiary, czyli: 468 x 60 pikseli, waga: 50 kB. Tak aby długo się nie wczytywały. Baner swoją wielkością często denerwuje użytkowników różnych portali i aplikacji, bo czasami trudno jest je zamknąć. Dlatego dużo osób stosuje AdBlock, dzięki czemu pozbywa się zbędnych reklam.

Po drugie – reklamy czasami nie są powiązane z tematyką bloga czy portalu, np. jeśli czytamy o fizjoterapii to wyskakuje reklama na temat jakiejś gry, co powoduje włączeniem AdBlock’a. Baner powinien pojawiać się nawiązując do tematyki bloga/strony. Czasami przydaje się ramka oprawiająca reklamę, żeby wiedzieć, że to reklama, jednak wiele osób stosuje baner bez ramki, przez co osoba czytająca klika niechcący na reklamę i przechodzi na inną stronę. Całkiem dobry trik, tylko nie należy używać go często. Font czcionek powinien być zrównoważony, np. „Georgia regular”  można łączyć z „Arial regular”, przez co zachowujemy estetykę. Jeśli jest więcej rodzai fontów to baner będzie nieczytelny. Grafika powinna być stonowana kolorystycznie, chociaż czasami przykuwają naszą uwagę jaskrawe kolory. Istnieje wiele firm, które zajmują się zawodowo projektowaniem banerów, np. we Wrocławiu.